Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Linn - 30 oktober 2016 10:31

Tårar är själens språk och känslornas röst, tårar är ett bevis på den äkta kärleken. Med tårar kan vi avlasta all sorg vi bär med oss inombords. Tårar är den bästa kuren för att rensa själen. Man brukar oftast känna sig mycket lugnare och avslappnad om man beslutar att släppa taget om våra smärtor för alltid genom tårar.


Det finns en väldigt negativ syn på tårar, jag själv avskyr att gråta men samtidigt är det en styrka för på något vis är det starkt att visa sig svag, att våga öppna upp sig på det sättet, blotta sina känslor. Även om jag avskyr att gråta och känner mig både tom och ihålig efteråt så känner jag mig ren, detta genom att man rensar kropp och själ från det orden inte klarar av att förmedla. Stunden efter man har gråtit, då när man tar det första djupa andetaget och fyller sina lungor med ny, frisk luft, efter att ha gråtit ut allt det onda, man känner sig lättad – den tomma och ihåliga känslan. Ibland behöver man få lätta och känna inget istället för att känna allt.

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards